Obey

Keps.Obey/Armband.Bershka/Skor.Skopunkten/Väska.Marknad i Spanien/Jacka.Erikshjälpen.

Jag är så nöjd med väskan! Tittade på den vid tre tillfällen när vi var i Spanien. Blev blixtkär. Men eftersom det är äkta kamelskinn kostade den en hel del. Så efter mycket tänkande och ett nerprutat pris, fick jag tillslut med mig den hem! Köpte även med en fin ryggsäck i 20 års present till Elly som ser ut så här.

Nu har jag och elly precis sett färdigt 5e harry potter filmen, men nu är det dags att sova. I morgon ska jag jobba ett par timmar och sedan hade jag tänkt tvätta och städa Sebbes bil. Nu när han pluggar kommer han inte vara i behov av den så mycket, vilket kommer ge mig möjlighet att använda den. It's a win win situation! Men först tänkte jag göra den lite fin som tack. Godnatt
KLÄDER | | Kommentera |

Spanien del tre

Spenderade hela lördageftermiddagen i ett köpcetrum med bl.a Zara och Blanco. Fick med mig massa fint och på kvällen blev det middag och utgång.

I brist på andra kläder, drog jag på mig en sjal som jag köpte inne på Zara och avnände den som linne, mönstret är helt underbart och jag kommer använda den flitigt i höst tillsammans med skinnjackan!

Efter middagen drog vi vidare till Patcha runt ett, halv 2 och tyckte minsann att vi hade kommit ganska sent ändå, men nejdå. Spanjorerna kom inte förrän halv 3. Så när vi gav upp kl 4 på morgonen var de fortfarande i full gång haha. Inte den bästa utgång jag varit med om. När vi skulle beställa drinkar rabblade vi upp några alternativ. De kunde inte göra en enda, då frågade vi vilken de kunde och de svarade; redbull vodka! haha. Jaja.

Under hela veckan har bea tjatat om att hon ville göra två specifika saker; äta våfflor och rida tjur! I söndags spenderade vi hela dagen i ett vattenland och på kvällen gick vi ut och åt. Då passade vi på att gå förbi och åka tjur! Jag säger bara fyfan vilken träningvärk jag fick av den. Men skrattade under hela turen. Ramlade av och hamnade på rygg, eftersom hela karusellen flyttade på sig kunde jag inte ta mig upp utan hamnade på rygg och kände mig som en skalbagge! Ja herregud, det såg nog inte klokt ut. Men kul hade jag iallafall!

Josef, som agerade fotogaf åt oss, passade på att ta en liten egobild!
Efter att vi svängt förbi på marknaden och jag lyckats pruta ner två par skinnväskor kom vi hem till lägenheten kl 1. Flyget skulle gå kl 7 så det var bara till och packa. När klockan blev 3 och jag och bea fortfarande inte hade packat klart utan var mest inne i ett trött skrattanfall bestämde vi oss för att inte sova alls. Fick slänga massa onödiga saker, typ trosor, bhar och mina converse, som det ändå var nästan hål i, för att få plats med de tunga skinnväskorna. Så när väskan antligen vägde 9,7 kg istället för 15 kg väntade vi på Josef som skulle köra oss till flyget.

Hade dragit på mig nästan alla kläder jag hade med mig för att slippa övervikt så när ett par nunnor skrattade åt mig på flygplatsen kan jag bara tänka mig den synen! haha. Eftersom jag drabbats av öroninflamation var flyglandningen ett helvete, tack och lov att det inte kändes så jobbigt under hela resan. Då hade jag väl svimmat. Väl i växjö insåg jag att resan på allvar var slut när vi klev ut ur planet och kallluften slog emot oss. Jag kom hem och somnade nästan omedelbart. Senare på kvällen skulle jag och elly ha harry potter maraton men somnade ifrån det också. Vaknade pigg idag och gick till jobbet. Tack och lov slapp jag jobba ända till halv 7, för örat är fortfarande inte friskt, så när mina fritidsbarn har frågat mig saker under dagen har jag startat med ett va?!

SÅ, det var min resa det! Tackar bea för der bästa resesällskapet, Josef och Victoria för att de stått ut med oss och emmy för lån av den lilla digitalkameran som vann kampen om en plats i resväskan mot min stora systemkamera. Nu ska jag sova, i morgon blir det chill med vänner. Adios!
ÖVRIGT | | 2 kommentarer |

Spanien del två

kSatt mycket på Victorias och Josefs uteplats uppe på taket, riktigt mysigt.

Kräftor!

Jag och bea gick på något som kallas för fredagsmarknaden och är skitstor, gick vilse och efter 2 timmar sökandes efter victorias kontor och en död mobil tog vi taxi hem och fann en orolig Victoria. Svettades som ett as och fick bara med mig en solfjäder hem -som jag tackar gudarna för att jag spenderade 2 euro på!

I fredags var vi på ett tehcafé där jag och bea rökte vattenpipa och drack världens godaste sex on the beach!